milanenmira.reismee.nl

Dag 2

Vrijdag 3 september

Ondanks een moment van 'totaal wakker zijn 's nachts' is het toch gelukt om door te slapen en zijn we tegen 7.30 uur opgestaan. Meteen maar eens kijken of het complimentary ontbijt iets voorstelt. Zoals verwacht geen gebakken eieren en spek, maar met brood, jam, 3 soorten cerials, koffie, fruit en pastry (gebakjes) prima te doen. Daarna meteen het eerste verhaaltje geschreven om op de website te zetten die op het laatste moment gemaakt is. Na ons bezoek aan het westen van Amerika in 2007 hebben we toch wel gemerkt hoe fijn het is om naderhand nog dingen na te kunnen lezen. Van onze Florida reis in 2004 weten we namelijk vooral nog de belangrijkste dingen, maar juist de details zijn zo leuk om na te lezen. Dat het thuisfront daarnaast ook op de hoogte wordt gehouden is natuurlijk ideaal. Omdat we nog geen groot themapark gaan bezoeken omdat het laborweekend is (maandag is namelijk laborday) hebben we gezocht wat we verder kunnen gaan doen.

We besloten naar Ripleys Believe it or Not te gaan. Een soort rariteitenkabinet met vondsten van Mr. Ripley over de hele wereld, foto's en beelden van allemaal zaken uit het Guinnes Book of World Records en verschillende opmerkelijke raadsels. Zeker de moeite waard om eens te doen, maar na 1 keer heb je het wel gezien. Buitenwas het kwik inmiddels ruim de dertig graden gepasseerd ende hoge luchtvochtigheid en felle zon maakt het er alleen nog maar erger op. Daarom maar op zoek naar een airco-omgeving.

(Foto: De langste man van de wereld ooit Robert Wadlow die maar liefst 2,72 meter lang was)

Omdat een klein shoppingcenter in de buurt nog volledig dicht was zijn we naar de iets verder gelegen Florida Mall gegaan. De grootste Mall van Florida. Niet alleen de Mall is groot maar ook de parkeerplaats. Het lijkt wel de parkeerplaats van NedCar in Born....

Bij binnenkomst kwamen we als snel bij de foodcourt. Een grote zaal met tafels en stoeltjes in het midden en aan de buitenkant maar liefst 16 verschillende verkooppunten van fast food zoals KFC, Hamburgers, verschillend Aziatisch eten etc. etc. Vrijwel overal krijg je een menu tussen de 5 en 7 dollar p.p. Omdat het ontbijt al een tijdje geleden was besloten om hier iets te gaan eten.. Bij de eerste 5 zaken waar we langs liepen konden we meteen al proeven (kip, beef, porc etc. etc. allemaal lekker). Om er voor te zorgen dat we anders na een hele ronde geen honger meer hadden hebben we bij de 6e zaak (en meteen de gezondste) beide een sandwich en een salade gegeten. We denken wel dat dit de minst lopende zaak hier is als je toch ziet hoeveel ' zwaargewichten' hier rond lopen, waaronder heel veel jongeren.

Daarna zijn we de Mall verder gaan bekijken en hebben we enkele t-shirts gekocht tegen spotprijzen. Bij het betalen kwamen we er helaas achter dat de pinpas en creditcard van Milan niet meer in de portemonnee zaten en ook na uitvoerig zoeken in de tas helaas geen resultaat. Daarom besloten om maar terug te keren naar het hotel om te kijken of we het daar ergens haddden laten liggen. Helaas hier ook geen resultaat. Daarom maar meteen gebeld met de Creditcard maatschappij en de bank en beide passen laten blokkeren. Gelukkig waren ze beiden niet gebruikt. Nog altijd snappen we niet waar ze kunnen zijn, maar gelukkig hebben we de passen van Mira nog.

Na alles afgerond te hebben zijn we dan maar een andere Mall gaan zoeken en kwamen we uit bij de Premium Outlet Store. Hier zijn we in 2004 ook meerdere keren geweest omdat deze vlak bij ons hotel lag en het ziet er erg mooi uit. Mira had nog een leuke broek gekocht, maar verder hebben we ons ingehouden. Bij de Adidas Store was het behoorlijk druk. Hier kreeg je namelijk 50% korting op alle artikelen. Schoenen die met 50 dollar al goedkoop waren kosten hier dus maar 25 dollar (ca. 20 euro)!!). Milan had 1 leuk paar schoenen gevonden, maar uitgerekend zijn schoenmaat was niet meer voorradig.

Het liep al tegen 18.00 uur aan en we besloten om naar Old Town te gaan. Hier hebben ze geprobeerd het oude westen na te bouwen en zijn er allemaal winkeltjes waar je prullaria en eten kan kopen en er zijn zo'n 20 kermisattracties. Ook gaan ze hier in het weekend cruisen en op vrijdagavond gebeurt dat door auto's van 1975 en ouder. Die stonden dan ook allemaal opgesteld om rond de klok van 21.00 uur te vertrekken. Aldaar wel alvast de tickets voor de Universal parken gekocht voor volgende week, maar verder viel het ons een beetje tegen. We wilden graag ergens gaan eten waar het iets gezelliger was, maar konden niets geschikt vinden. Daarom maar weer in de auto gestapt en iets anders gaan zoeken. Langs de wegen zie je tientallen restaurants dus daar zou zeker iets voor ons bij moeten zijn. Na een paar honderd meter rijden zagen we Red Lobster en na ons bezoek in 2004 zijn we hier voor de 2e keer gaan eten. Milan nam het meest uitgebreide gerecht (kreeft, krabpoten, gemarineerde garnalen, gepaneerde garnalen) en Mira het iets minder (maar nog steeds veel) uitgebreide gerecht. In 1 woord heerlijk! Maar wel heeeeeeel erg veel. Mira kreeg amper het halve bord leeg en Milan kon je ook naar de auto rollen.

De mooiste uitspraak volgde aan het eind van het eten toen onze vriendelijke ober op leeftijd, Peter, toen duidelijk was dat de rekening gewenst was, zei: ' Then I'll gonna do the thing that the management like the most'. Zoals gebruikelijk in Amerika een stevige fooi gegeven en toen op naar het hotel. Tegen 21.30 uur lagen we moe maar voldaan op bed. Slaapmans heeft vervolgens niet lang op zich laten wachten.

Website Old Town: http://www.old-town.com/
Website Ripleys: http://orlando.ripleys.com/
Premium Outlet: http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17
Red Lobster: http://www.redlobster.com/

Dag 1 zit er op!

Donderdag 2 september

Zo, de heenreis hebben we er weer opzitten. Al met al toch een lange reis (zit). De gedwongen keuze (vanwege file) om vanaf Heerlen met de trein te vetrekken (i.p.v. Sittard) was uiteindelijk een goede keuze bleek later. Vanaf Sittard was het namelijk niet meer mogelijk geweest om te zitten. Overstappen in Einhoven ging prima en wij zijn fijn op tijd aangekomen op Schiphol. Het inchecken was binnen 5 minuten gebeurd en zijn eigenlijk meteen doorgegaan naar de gate. Met een half uurtje vertraging zijn we vetrokken, maar dat hebben we tijdens de vlucht redelijk ingehaald. Na 9,5 uur vliegen zijn we om 17.40 uur lokale tijd op Orlando Airport geland en helaas begon toen het meest irritante van de heenreis: Douane!!! Helaas bleek dat we in de verkeerde rij stonden waardoor we als allerlaatste van het vliegtuig er door heen waren. Wachttijd: 1 uur schoon aan de haak. Vervolgens werd Mira er bij de verschillende controles door de douaniers nog op gewezen dat haar naam: 'kijk' in het Spaans betekent en na het wachten op de koffers waren we rond 19.15 uur eindelijk bij het autoverhuurbedrijf 'Dollar'. Uiteraard de verschillende extra verzekeringen en mogelijkheden afgewezen en toen mochten we de auto uitzoeken. Mooi systeem is dat toch. 'Links achteraan staan alle auto's, sleutel zit er in, kies er maar één uit'. Uiteindelijk de keuze uit zo'n 15 auto's (Ford Focus, Hyundai Accent, Chevrolet nog iets of een Suzuki nog iets). De keuze viel uiteindelijk op de Ford Focus. Mooie auto en groot zat.

Vooraf hadden we wel de route van het vliegveld naar het hotel uitgeprint, maar omdat het al donker was ging het toch niet zo makkelijk allemaal. Hoewel we het beide weer heerlijk vonden om in Amerika rond te rijden zijn we helaas meerdere keren fout gereden en hebben we verschillende highways, Exits en Turnkey's gehad terwijl we geen idee hadden waar we waren. Uiteindelijk zijn we toch maar hulp gaan vragen bij een hotel. Bleek dat we in de buurt zaten en al eens langs het hotel waren gereden. Binnen een paar minuten waren we er dan ook.

Binnen werden we ontvangen door Derek. Een typisch overvriendelijke Amerikaan die ons overal mee wilde helpen, advies had over alle attractieparken en die we de komende dagen alles mochten vragen. Alles afgehandeld en toen kwam het spannende moment. Hoe ziet een hotelkamer van 24 euro per nacht uit? En Gelukkig, in 1 woord perfect. Ongelofelijk schoon, volledig, alles aanwezig (inclusief gratis internet). Hoeven we ons daar in ieder geval geen zorgen om te maken. Het was inmiddels al rond 21.30 uur en voor de zekerheid wilden we toch nog even enkele levensreddende inkopen doen. 100 meter verder zat een liquorstore en daar hebben we chips, water, bier en pink lemonade gekocht. Ook deze nacht overleven we dus wel. Bij terugkomst nog even wat gedronken, maar het lampje ging na een half uur (inmiddels 04.00 Nederlandse tijd) zowel letterlijk als figuurlijk uit.

Hotel website: http://www.sleepinn.com/hotel-orlando-florida-FL191

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!