milanenmira.reismee.nl

Dag 8

9 september 2010

Deze dag begon als een exacte kopie van de afgelopen 2 dagen, waardoor we klokslag 8.30 uur weer in de auto zaten naar het laatste pretpark van deze vakantie: Islands of Adventure. Islands of Adventure telt zeven themagebieden - volgens de naam van het park: ‘avontureneilanden' - die in een cirkel om een meer liggen. Alle themagebieden worden door grote bruggen over water met elkaar verbonden, waardoor men het gevoel krijgt van eiland naar eiland te wandelen. Om 8.50 uur liepen we het park binnen en het was al flink druk. Zoals verwacht ging 90% meteen naar naar het themagebied dat afgelopen juni pas geopend is: The Wizarding World of Harry Potter. Hier is tot in detail de sfeer van de boeken en de films terug te vinden. Om dat te bereiken werkte Universal Studios - waartoe Islands of Adventure behoort - nauw samen met filmmaatschappij Warner Bros. en schrijfster J.K. Rowling. Je loopt het gedeelte binnen in Zweinsveld, in het Engels Hogsmeade geheten. Hier hebben ze een stadje nagebouwd dat het meest indrukwekkend is van alle nagemaakte dingen die we tot nu toe gezien hadden. Het ziet er echt geweldig uit.

We besloten om meteen naar de nieuwe attractie te gaan 'Harry Potter and the Forbidden Journey' die in het nagebouwde hoger gelegen kasteel was. Het was pas 9.05 uur, maar er stond al een rij van 40 minuten!!! Gelukkig werd er verteld dat single riders (waarbij je dus wordt ingedeeld bij andere mensen in de rit en niet samen in het karretje zit) slecht 5 minuten hoeven te wachten. We hadden geen zin om 40 minuten te wachten en hebben daarom de rit na elkaar gemaakt. Het is moeilijk uit te leggen hoe de rit is, maar het is een combinatie van een achtbaan door het kasteel en een rit in een IMAX theater.

De rit duurt erg lang en is geweldig gemaakt. Na buitenkomst zijn we in de simpele achtbaan Hippogriff gegaan en daarna ook nog in 1 een van de 2 supersnelle achtbanen van Dragons Challenge waarbij 2 achtbanen tegelijkertijd starten en rakelings langs elkaar rijden. Daarna verder gegaan in het park naar Jurassic Park waarbij we voor de eerste keer goed nat werden in de waterrit. Hierna een bezoek gebracht aan Dudley Do-Right's Ripsaw Falls. Ook een wilwaterbaan, waar we voor de 2e keer flink nat werden. Aangezien het inmiddels alweer zo'n 35/36 graden was, helemaal geen straf. De volgende attractie waar we naar uit hadden gekeken was The Amazing Adventures of Spider-Man. Hier wel zo'n 20 minuten moeten wachten (we waren inmiddels verwend, aangezien we dit lang vonden.). Ook weer een een simulatorrit met special effects gebaseerd op Spiderman. Net als de vorige keer in 2004 een van onze favorieten.

Hierna bij het water iets kleins gegeten en even uitgerust. Je maakt toch flink wat meters op een dag en met de hoge temperaturen is dat toch wel pittig. We hadden daarom ook een souvernirbeker gekocht voor $ 6,99 die je vervolgens onbeperkt kunt laten hervullen voor $0,85. Gezien de liters die we er op zo een dag doorheen jagen zeker geen slechte aankoop.

Next stop was Doctor Doom's Fearfall, waarbij je in een hoge toren een aantal keren een vrije val maakt. Wederom onze maag een paar keer in onze keel gevoeld!! We besloten vervolgens door te gaan naar nog een andere favorierte attractie: de megasnelle Incredible Hulk Coaster waarbij we in twee seconden afgeschoten werden naar een snelheid van 65 kilometer en we zeven keer over de kop gingen. Omdat hier helemaal geen rij stond, zijn we er maar 2x in gegaan. Volgende stop was het Lost-Continent gedeelte gericht op water. De pratende fontein die gesprekjes aanknoopte met voorbijgangers om ze vervolgens nat te spuiten bleef leuk om naar te kijken, maar de stuntshow die we daarna bezochten viel zo tegen dat we deze zelfs niet hebben afgekeken. De laatste attractie in dit gedeelte was ' Escape from the Lost City' waar vooral Mira zich op had verheugd. De watercirkel van zo'n 10 meter waar je doorheen loopt zonder nat te worden blijft indrukwekkend, maar de rest viel toch wat tegen. Blijkbaar zijn we inmiddels al wat kritischer geworden.....Laatste attractie van de dag was Popeye and Bluto's Bilge-Rat Barges, zeg maar de Piranha zoals in de Efteling. In deze attractie werden we niet nat, maar kwamen we volledig doorweekt naar buiten. Tijdens de rit kreeg je soms zelfs een hele golf met water over je heen! Omdat we toch nat waren besloten we daarom om nog maar een keer te gaan. Leuk om te zien hoe de andere 'droge' mensen in dezelfde rit schrikken als ze veel natter worden dan gedacht.

Hierna even een beetje proberen op te drogen en omdat het inmiddels 17.00 uur was, we nog flink nat waren en ook wel erg vermoeide voeten en benen hadden maar naar het hotel gegaan. Hier de beentjes omhoog gedaan en een paar uurtjes bijgekomen van een vermoeiende dag. Tegen 20.00 met de auto International Drive opgereden en gestopt bij Bahama Breeze. Mira had hier haar gewenste spare-ribs (baby back ribs) gegeten die heerlijk waren en Milan koos de gefrituurde kip. Beiden hadden we ontzettend genoten van het eten.

Tegen 22.00 uur weer terug bij het hotel waar Mira haar inmiddels geliefde reality show Nancy Grace over voornamelijk misdrijven keek en Milan een filmpje op de laptop keek. Tegen 00.30 uur gaan slapen en op naar de laatste dagen.

Website Islands of Adventure: http://www.universalorlando.com/Amusement_Parks/Islands_of_Adventure/islands_of_adventure.aspx