milanenmira.reismee.nl

Dag 2

Vrijdag 3 september

Ondanks een moment van 'totaal wakker zijn 's nachts' is het toch gelukt om door te slapen en zijn we tegen 7.30 uur opgestaan. Meteen maar eens kijken of het complimentary ontbijt iets voorstelt. Zoals verwacht geen gebakken eieren en spek, maar met brood, jam, 3 soorten cerials, koffie, fruit en pastry (gebakjes) prima te doen. Daarna meteen het eerste verhaaltje geschreven om op de website te zetten die op het laatste moment gemaakt is. Na ons bezoek aan het westen van Amerika in 2007 hebben we toch wel gemerkt hoe fijn het is om naderhand nog dingen na te kunnen lezen. Van onze Florida reis in 2004 weten we namelijk vooral nog de belangrijkste dingen, maar juist de details zijn zo leuk om na te lezen. Dat het thuisfront daarnaast ook op de hoogte wordt gehouden is natuurlijk ideaal. Omdat we nog geen groot themapark gaan bezoeken omdat het laborweekend is (maandag is namelijk laborday) hebben we gezocht wat we verder kunnen gaan doen.

We besloten naar Ripleys Believe it or Not te gaan. Een soort rariteitenkabinet met vondsten van Mr. Ripley over de hele wereld, foto's en beelden van allemaal zaken uit het Guinnes Book of World Records en verschillende opmerkelijke raadsels. Zeker de moeite waard om eens te doen, maar na 1 keer heb je het wel gezien. Buitenwas het kwik inmiddels ruim de dertig graden gepasseerd ende hoge luchtvochtigheid en felle zon maakt het er alleen nog maar erger op. Daarom maar op zoek naar een airco-omgeving.

(Foto: De langste man van de wereld ooit Robert Wadlow die maar liefst 2,72 meter lang was)

Omdat een klein shoppingcenter in de buurt nog volledig dicht was zijn we naar de iets verder gelegen Florida Mall gegaan. De grootste Mall van Florida. Niet alleen de Mall is groot maar ook de parkeerplaats. Het lijkt wel de parkeerplaats van NedCar in Born....

Bij binnenkomst kwamen we als snel bij de foodcourt. Een grote zaal met tafels en stoeltjes in het midden en aan de buitenkant maar liefst 16 verschillende verkooppunten van fast food zoals KFC, Hamburgers, verschillend Aziatisch eten etc. etc. Vrijwel overal krijg je een menu tussen de 5 en 7 dollar p.p. Omdat het ontbijt al een tijdje geleden was besloten om hier iets te gaan eten.. Bij de eerste 5 zaken waar we langs liepen konden we meteen al proeven (kip, beef, porc etc. etc. allemaal lekker). Om er voor te zorgen dat we anders na een hele ronde geen honger meer hadden hebben we bij de 6e zaak (en meteen de gezondste) beide een sandwich en een salade gegeten. We denken wel dat dit de minst lopende zaak hier is als je toch ziet hoeveel ' zwaargewichten' hier rond lopen, waaronder heel veel jongeren.

Daarna zijn we de Mall verder gaan bekijken en hebben we enkele t-shirts gekocht tegen spotprijzen. Bij het betalen kwamen we er helaas achter dat de pinpas en creditcard van Milan niet meer in de portemonnee zaten en ook na uitvoerig zoeken in de tas helaas geen resultaat. Daarom besloten om maar terug te keren naar het hotel om te kijken of we het daar ergens haddden laten liggen. Helaas hier ook geen resultaat. Daarom maar meteen gebeld met de Creditcard maatschappij en de bank en beide passen laten blokkeren. Gelukkig waren ze beiden niet gebruikt. Nog altijd snappen we niet waar ze kunnen zijn, maar gelukkig hebben we de passen van Mira nog.

Na alles afgerond te hebben zijn we dan maar een andere Mall gaan zoeken en kwamen we uit bij de Premium Outlet Store. Hier zijn we in 2004 ook meerdere keren geweest omdat deze vlak bij ons hotel lag en het ziet er erg mooi uit. Mira had nog een leuke broek gekocht, maar verder hebben we ons ingehouden. Bij de Adidas Store was het behoorlijk druk. Hier kreeg je namelijk 50% korting op alle artikelen. Schoenen die met 50 dollar al goedkoop waren kosten hier dus maar 25 dollar (ca. 20 euro)!!). Milan had 1 leuk paar schoenen gevonden, maar uitgerekend zijn schoenmaat was niet meer voorradig.

Het liep al tegen 18.00 uur aan en we besloten om naar Old Town te gaan. Hier hebben ze geprobeerd het oude westen na te bouwen en zijn er allemaal winkeltjes waar je prullaria en eten kan kopen en er zijn zo'n 20 kermisattracties. Ook gaan ze hier in het weekend cruisen en op vrijdagavond gebeurt dat door auto's van 1975 en ouder. Die stonden dan ook allemaal opgesteld om rond de klok van 21.00 uur te vertrekken. Aldaar wel alvast de tickets voor de Universal parken gekocht voor volgende week, maar verder viel het ons een beetje tegen. We wilden graag ergens gaan eten waar het iets gezelliger was, maar konden niets geschikt vinden. Daarom maar weer in de auto gestapt en iets anders gaan zoeken. Langs de wegen zie je tientallen restaurants dus daar zou zeker iets voor ons bij moeten zijn. Na een paar honderd meter rijden zagen we Red Lobster en na ons bezoek in 2004 zijn we hier voor de 2e keer gaan eten. Milan nam het meest uitgebreide gerecht (kreeft, krabpoten, gemarineerde garnalen, gepaneerde garnalen) en Mira het iets minder (maar nog steeds veel) uitgebreide gerecht. In 1 woord heerlijk! Maar wel heeeeeeel erg veel. Mira kreeg amper het halve bord leeg en Milan kon je ook naar de auto rollen.

De mooiste uitspraak volgde aan het eind van het eten toen onze vriendelijke ober op leeftijd, Peter, toen duidelijk was dat de rekening gewenst was, zei: ' Then I'll gonna do the thing that the management like the most'. Zoals gebruikelijk in Amerika een stevige fooi gegeven en toen op naar het hotel. Tegen 21.30 uur lagen we moe maar voldaan op bed. Slaapmans heeft vervolgens niet lang op zich laten wachten.

Website Old Town: http://www.old-town.com/
Website Ripleys: http://orlando.ripleys.com/