milanenmira.reismee.nl

Dag 6

7 september 2010

Vandaag de eerste attractieparkdag, waar we heel erg naar uit hadden gekeken. Door Laborday een dag later dan gepland, maar daarom niet minder leuk! Ook de eerste dag dat we op tijd moesten opstaan en uitgerekend afgelopen nacht slecht geslapen en zeker nog verder willen slapen toen de wekker om 7.30 uur ging. Maar goed, je moet er iets voor over hebben. Douchen, omkleden, ontbijten en iets na 8.30 uur op weg naar Universal Studios. Na een kort ritje kwamen we tegen 8.50 uur aan bij de parkeergarage. $ 15,- per dag voor het parkeren moeten betalen en geparkeerd op het King Kong dek. Daarna nog een flink stukje lopen naar de daadwerkelijke ingang en iets na negenen liepen we het park in. We waren nog aan het twijfelen of we niet eerst naar Islands of Adventure moesten gaan, maar omdat de meeste mensen daar naar toe liepen en een stuk minder mensen naar Universal toch daar maar voor gekozen. Bij binnenkomst eerst maar naar de nieuwe attractie Hollywood Rip Ride Rocket. Een achtbaan waar je zelf de muziek kunt kiezen die je tijdens de rit wilt horen. In 1 woord GEWELDIG!!! Wat een super achtbaan!! Lang, snel, loopings etc.etc. Toen we buitenkwamen zijn we snel nog een keer gegaan omdat er toch nog geen rij was. In je karretje zat zelfs een camera die je gedurende de rit filmt met de gekozen muziek. Na afloop kon je deze film zelfs op dvd kopen, maar $ 39,95,- vonden we veel te veel hiervoor.

Hierna meteen doorgegaan naar Mummy the Ride. Deze indoor achtbaan was in 2004 net geopend en net als toen geweldig gemaakt. Daarna ervaren hoe het is om in een metro te zitten (Earthquake) als er een aarbeving is en een boottocht gemaakt waar Jaws af en toe op kwam dagen. Volgende stop was Men in Black, een tegenvallende attractie helaas, maar wel leuk gemaakt. Next was ook een (voor ons) nieuwe attractie ' The Simpsons Ride' (sinds 2008). De attractie zelf is een bewegingssimulator die de indruk wekt dat de mensen in de attractie in de achtbaan zitten, in het karretje achter de Simpsons. Het stelt eigenlijk niet veel voor, maar Milan had hier meer moeite mee dan de snelste achtbaan. Achtereenvolgens nog de attracties E.T. (tegenvallend), de muziekshow beatlejuice (leuke afwisseling) en Twister (waar je ervaart hoe het tekeer kan gaan tijdens een orkaan).

Hierna even gegeten (Pizza) en vervolgens Jimmy Neutron (vergelijkbare attractie als The Simpson Ride), Shrek 4-D (geweldig, zelfs voor de 3e keer, na 2004 en 2007) en Terminator 4-D (met echte acteurs). De laatste attracties waren Animal Actors (net als in Hollywood leuk om te zien, maar niet meer dan dat), een goochelaars optreden voor een groepje van 20 personen en tenslotte nog de Horror Make-up show (geweldig grappig, met veel humor en interactie met het publiek). Het was inmiddels rond 17.30 uur en we hadden alle attracties nu pas gehad, terwijl we misschien 30 minuten tussendoor hebben gezeten en overal maximaal 10-15 minuten hebben moeten wachten. Duidelijk is in ieder geval dat je het op een hele drukke dag nooit allemaal in 1 dag kan bezoeken. We vonden het wel goed geweest voor vandaag en besloten naar ons hotel te gaan. Onderweg nog even gestopt bij een supermarkt om wat drinken te kopen en door naar het hotel. We hadden beide geen zin meer om nog ergens te gaan eten en hebben de kliekjes (chips, snoep etc.) als avondeten genuttigd. Na al dat ongezonde eten maakt dat ook niet veel meer uit haha. Op tv was een goede film en er moest tenslotte ook nog 'even' een reisverslag gemaakt worden. Tegen 22.00 uur gaan slapen, want morgen weer op tijd voor de poort van het volgende pretpark.

Website Universal: http://www.universalorlando.com/Theme_Parks/Universal_Studios_Orlando/universal_studios_florida.aspx