milanenmira.reismee.nl

Dag 10

11 september 2010

En dan zit het er helaas weer op....De dag begon rustig. We besloten zo lang mogelijk op de kamer te blijven omdat er geen kamer beschikbaar was aangezien het hotel was volgeboekt en we pas tegen 16.30 uur op het vliegveld hoefden te zijn. Uiteindelijk om 11.00 uur uitgecheckt waarbij we blijkbaar geen toeristenbelasting hoefdenen te betalen van $2,50 per dag terwijl dat wel op de hotelbevestiging van Expedia stond (wellichtwaren ze het gewoon vergeten). Het was echter niet aan ons om ze daar op te wijzen...

Laughing
. Daarna meteen door voor een laat ontbijt/vroege lunch bij ons favoriete (buffet)restaurant Sweet Tomatoes. De salades, soepen en brownies smaakten wederom heerlijk en ook de koffie was erg lekker. Hadden ze dit maar in Nederland, hoewel de prijs dan waarschijnlijk geen 7 euro, maar eerdere het dubbele zou zijn.

Na het eten doorgereden naar downtown Orlando, waar we nog niet waren geweest. Eerst door wat woonwijken gereden en gekeken naar enkele fraaie houten huizen en daarna gestopt bij de Fashion Mall. De laatste Mall van deze vakantie die gelukkig ook over heerlijke airco beschikte.... Hier vervolgens nog 1,5 uur rondgeslenterd en vervolgens besloten om de laatste uurtjes te vullen met een bezoekje aan de bioscoop. Hoewel er slecht 6 mensen zaten leek de ruimte toch flink gevuld. Dit kwam met name door de dame op de eerste rij die enkele stoelen in beslag nam (terwijl ze er gewoon op zat...). Blijkbaar zat ze hier de hele dag want ze zat rustig een boekje te lezen voordat de film begon en na afloop kwam het boekje weer tevoorschijn. Overigens leek het wel of haar zusjes (zeg maar zussen) ook aanwezig want er liepen door het complex nog een hand volvan deze ' goed gevulde' dames. Ach, inmiddels waren we er wel een beetje aan gewend deze vakantie.

Na de film doorgereden naar het vliegveld. Onderweg vreemd genoeg bij een tolweg aangekomen waar je tussen 2 lanes kon kiezen. 1 lane voor gepast geld (coins only) en de andere lane voor de express pass. Verder was er dus geen bemanning aanwezig bij de tolpoortjes. Hoewel we voldoende coins in het apparaat hadden gegooid bleef het licht helaas op rood. Toen al ons kleingeld in de bak was verdwenen en er nog altijd geen groen licht je niet mocht uitstappen en de rij achter ons begon aan te zwellen toch maar besloten om dan maar door te rijden. Meteen ging er een zoemer/alarm af....Omdat er weinig aan viel te doen vervolgens maar doorgereden en dan zien we vanzelf wel of we hier later nog iets van horen. Vreemd was het in ieder geval wel.

Het inleveren van de auto ging soepel en mooi op tijd waren we bij de balie. Omdat we ook deze keer al online waren ingecheckt alleen nog maar de koffers hoeven af te geven en vervolgens de tijd proberen vol te krijgen met een hapje eten, beetje internetten en wat lezen. 20 minuten later dan gepland (19.50 uur) zaten we in de lucht en ondanks redelijk wat turbulentie een goede vlucht gehad waarbij we helaas beide geen oog hadden dichtgedaan. Na een redelijk snelle vlucht van ca. 8,5 uur geland op Schiphol waar de ouders van Mira ons stonden op te wachten. Toen nog 230 km naar huis waarna we rond 13.00 uur weer thuis waren. We wilden niet gaan slapen, maar besloten om 15.00 uur toch maar exact1 uurtje te gaan liggen. Samen met een verkwikkende douche werkte dit redelijk. Uiteindelijk om 20.30 het gevecht tegen de slaap opgegeven en na 30 uur in touw te zijn geweest (op1 uurtje na) in een diepe slaap gevallen waarmee Florida 2010 er officieel op zat. Een mooie vakantie met als hoogtepunt (zoals vewacht) de 3 geweldige pretparken.