milanenmira.reismee.nl

Dag 9

10 september 2010

De 9e dag zit er alweer op. Ondanks het voornemen om lekker uit te slapen na 3 dagen parken bezoeken waren we om 8.30 uur uit bed. Net als eerder deze week nogmaals gaan ontbijten bij de naastgeleden diner 'Village Inn'. Wederom weer een lekker uitgebreid ontbijt waarbij de ober ons vreemd genoeg nog herkende en ' welcome back' heette. Leuk ook dat je je koffie niet in truttig servies krijgt, maar gewoon 2 mokken met een thermoskan koffie. Koffie die in dit geval ook nog goed smaakte, waar dat in onze ogen niet altijd het geval is in Amerika.

Hierna terug naar de hotelkamer en het reisverslag van een dag eerder gemaakt. Het blijft altijd toch wel een aardig klusje, maar achteraf is het gewoon fijn om dit te hebben. Verder na lang wikken en wegen toch besloten om kaartjes voor de Blue Man Group te kopen voor de avondvoorstelling van 20.00 uur. Maar helaas, de show was uitverkocht en dat terwijl het goedkoopste kaartje (dus helemaal in de hoek achterin nog altijd zo'n $65,- kost....

Tegen de middag terug gegaan naar de Florida Mall. De plek die we de vorige keer kort na aankomst weer hadden verlaten omdat we de creditcard en bankpas kwijt waren (en nog steeds zijn). We hebben de hele mall doorlopen, maar met lege handen huiswaarts gekeerd.

(foto:M&M store Florida Mall)

Op de terugweg voor de zekerheid voor een paar dollar getankt en tevens een bezoek gebracht aan een Walmart. Een mega supermarkt, maar met prijzen die een stuk lager zijn dan die bij Publix. Geweldig om rond te lopen en al die lekkere dingen te zien liggen. Helaas gaan we bijna naar huis, dus besluiten we het te laten bij een echt Amerikaanse lunch: een doos met 6 soorten donuts!!

(Foto: Walmart)

Verder kwamen we hier ook nog andere soorten Lemonade in poedervorm tegen die 2x zo goedkoop was, 5x lichter en waarmee 1,5x zoveel Lemonade gemaakt van kon worden. Toch nog maar 2 doosjes meegenomen dus, zodat de voorraad nog iets groter is...

Hierna terug gegaan naar het hotel en alvast wat spullen ingepakt en rustig aan gedaan. Tegen 19.00 uur besloten om bij Subway een lekkere sandwich als avondeten te halen. Toen we de winkel uit wilden lopen naar de auto regende het gigantisch hard en waren we binnen een paar seconden dan ook goed nat geworden. Terug in het hotel het broodje opgegeten en alvast digitaal ingecheckt en de boardingpassen van zaterdag geprint. De plannen om nog naar de bioscoop te gaan maar gelaten voor wat het was omdat het zo hard bleek te regenen en inmiddels ook al flink was gaan onweren. Al haperend vervolgens via ' uitzending gemist' Expeditie Robinson gekeken en hierna de film Expendables (die we in de bioscoop wilden gaan kijken) op de laptop gekeken. Hier wel met ondertiteling, dus dat was wel een voordeel. Morgen vliegen we pas om 19:30 uur waardoor wel de hele dag nog moeten door zien te brengen zonder al te veel inspanning. Omdat het hotel namelijk volgeboekt is kunnen we niet langer blijven en moeten we om 11.00 uur uitchecken. Wat we tussen 11.00 en 16.30 uur gaan doen weten we nog niet, maar dat zien we morgen wel weer. Zo zit het er al bijna weer op, maar waar je thuis vaak verlangt naar mooi weer, zo is het ook lekker om 's middag buiten te kunnen lopen zonder levend geroosterd te worden....