milanenmira.reismee.nl

Dag 3

4 september 2010

Volgens ritueel beginnen we de dag met een ontbijtje omstreeks 7.30 uur. Nou weet iedereen die ons ook maar een beetje kent dat wij geen vroege vogels zijn, maar tijdens onze vakantie in Amerika is dat (mede door het tijdverschil) vaste prik. Na het ontbijt eerst maar eens het reisverslag van de vorige dag maken en de leuke berichtjes die we hebben gekregen lezen. Helemaal leuk om de dag te beginnen is de videoboodschap van kleine neef Storm! Daarna nog een beetje internetten, nieuws lezen en kijken wat we kunnen gaan doen. De keus viel uiteindelijk op een bezoekje aan de oostkust van Florida. Eerste halte was (na ca. 1 uurtje rijden) Cocoa Beach. We hadden handdoeken en zwemkleding meegenomen, maar eigenlijk wisten we al dat we die niet gingen gebruiken. Zelf met het beetje wind bij het strand was het niet uit te houden (37 graden en hoge luchtvochtigheid!!) dus na een paar minuten omgedraaid en maar even een terrasje in de schaduw gepakt. Hier beide een flinke salade verorberd en toen een 10-tal km teruggereden. Op de heenweg zagen we aan het water wat bomen op een grasveld langs het water bij een parkeerplaats en hier zijn we onder een palmboom op de handdoeken gaan genieten van de wind die daar gelukkig wel stond. Na een uurtje hadden we het hier echter ook wel weer gezien en besloten we langs de kust noordwaarts te rijden naar Daytona Beach. Dit bleek toch een ritje van zo'n 1,5 uur te zijn, maar goed, de airco in de auto was heerlijk...Onderweg werd pijnlijk duidelijk dat Amerika verre van pracht en praal is. Gedurende de hele rit trailerparken en vervallen huisjes. Ten opzichte van de pracht en praal in Orlando is dit wel de andere kant van de medaille.

Eenmaal in Daytona een parkeerplekje gezocht (je mag hier als enige plaats in Amerika met je auto over het strand rijden) en even over de boulevard gelopen. Daarna nog even een pitstop om wat te drinken en na een uurtje vonden we het wel goed geweest. Al met al leuk om te kunnen zeggen dat je er geweest bent, maar ook niet meer dan dat (in onze ogen dan). Het was inmiddels al 17.00 uur en we besloten terug te gaan naar Orlando. Dit was zo'n 70 km rijden en verliep gelukkig vlekkeloos. Eenmaal terug in Orlando gestopt bij de supermarkt ' Publix'. Qua grootte het beste te omschrijven als een flinke Carrefour in Frankrijk. Wat meteen opviel waren de torenhoge prijzen. Vooral het gezondere eten is erg duur, dus dat verklaart veel. Een zak cashewnoten kost echter ook 10 dollar dus die hebben we ook maar laten staan. ' Catch of the day' was uiteraard (Pink) Lemonade voor Mira. In totaal zo'n 2 kilo in poedervorm om mee naar huis te nemen. Maar het 2e hoogtepunt voor Mira moest nog volgen toen ze haar paspoort moest laten zien bij de kassa (vanwege een blikje bier dat we ook kochten). Het meisje achter de kassa keek verbaasd naar haar geboortejaar (1978) en zei toen dat ze dit nooit had gedacht. Hooguit 25 jaar zei ze nog. Aangezien dit al de 2e keer (in 2 dagen) was dat ze deze reactie kreeg, krijgt ze toch nog een eervolle vermelding in dit verslag

Laughing
. Om de avond af te sluiten hebben we tenslotte hamburgerketen Wendy's vereerd met een bezoek. Net als in 2004 smaakte dit weer prima en kunnen we ook dit van onze ' to do list' afstrepen. Daarna terug naar het hotel, het reisverslag schrijven eventueel een filmpje kijken en maar eens kijken wat we de volgende dag kunnen doen. Sleep well.

Website Daytona Beach: http://www.daytonabeach.com/

Roos

Pink Mira(tje)!!! Niet gek voor zo'n 'oudje' om al twee keer dit compliment te krijgen. Kwam dat de tweede keer door de 2 kilo pinkpoeder limonade? Een heerlijk kinderdrankje en ja,,,als je dan als kind een blikje bier koopt, dan zou ik ook als cassière wel even achter mijn oren krabben!
Dit is flauwekul hoor, maar Mira ziet er gewoon veel jonger uit en het is heerlijk om dat te horen van anderen.
Ik blijf jullie reis volgen en geniet van de verhalen. Hoop dat de pasjes weer terecht zijn.
Dikke knuffel!

Marianne en Jo

Milan dit moet toch een teleurstelling zijn, val je al op oudere vrouwen en dan dit! Ik zou voortaan dat blikje bier zelf kopen.
Maak er nog een fijne week van!
Groetjes.

red bottom shoes

This is my firstchristian louboutin shoes visit to your site. There are so many options, I’m a christian louboutin outletlittle lost everything. I think the christian louboutin heelsrepresentation of this article is actually superb one. I will christian louboutin discountshare this info with my friends. Thanks to a great post!