milanenmira.reismee.nl

Dag 5

6 september 2010

Hoewel uitslapen het plan was, zaten we om 7.30 uur al aan het ontbijt. Omdat we toch al wakker waren en het hotel grotendeels vol zat (en in de ontbijtruimte slechts een paar tafeltjes staan) besloten we om alvast te gaan ontbijten. Daarna rustig aan gedaan met lezen, live rechtzaken op tv kijken, internetten en zelfs nog lekker een uurtje doorgeslapen. Tegen 11.00 uur zijn we naar het Prime Outlet Center gegaan. Het was Labor Day dus erg druk op de weg en de parkeerplaats bij het Outletcenter stond ook goed vol. Aangezien de parkeerplaatsen zo gigantisch zijn wel gemakkelijk een plekje kunnen vinden en toen maar wat gaan rondlopen. Veel winkels zijn hetzelfde als bij de Premium Outlet Store en dat was nu wel fijn. Milan vond de winkel van het merk Ecko namelijk erg mooi en heeft hier de gewenste korte broek gevonden en ook nog een bijpassend t-shirt aangeschaft. Bij de Adidas store hadden ze de schoenen die hij eerder ook al had gezien wel in de juiste schoenmaat, dus deze mochten ook mee het vliegtuig in. Mira daarentegen hield de hand op de knip voor zichzelf en kon helaas niets geschikts vinden. Tegen 14.00 uur zijn we teruggereden en gaan eten bij het eerder gespotte restaurant ' Sweet Tomatoes'. Als tomatenfreak moest Mira hier natuurlijk het fijne van weten. Het bleek een buffet restaurant te zijn waar je voor $8,75 onbeperkt kon eten. In 1 woord geweldig. Er was eerst een saladebar van een meter of tien lang met alle soorten salades en rauw te eten groenten die je maar voor kunt stellen. Daarna kwam je in de eetruimte waar je verder kon je kiezen uit 8 soorten soep (je kon ze natuurlijk ook allemaal proberen), 3 soorten pasta, 3 soorten pizza, 3 soorten muffins/brownie, ijs en vers fruit. Bovendien werd alles volledig vers gemaakt waar je bij stond. We hebben heerlijk gegeten en de warme chocolade brownies als toetje waren helemaal geweldig. Je kunt in Amerika dus blijkbaar ook gezond eten voor weinig. Wederom tonnetje rond vervolgens terug gegaan naar het hotel om uit te buiken. Vervolgens weer wat gelezen, foto's op de website gezet, tv gekeken en geslapen (ook dat is vakantie). Tussendoor voor de zoveelste keer een flyer van een zogenaamde pizzeria onder de deur geschoven gekregen. Op tv waarschuwen ze er uitgebreid voor dat je niet moet ingaan op deze flyers omdat ze of je creditcardgegevens willen gebruiken of een pizza afleveren die iemand in zijn garage heeft gemaakt. Het blijkt dus te gaan om nep pizzeria's waar we dagelijks 2 verschillende flyers van krijgen. Blijkbaar sluipen ze de hotels binnen om deze te verspreiden.

Tegen 20.30 er op uit gegaan om in eerste instantie een lekkere koffie bij Starbucks te gaan halen. Op internet hadden we er een in de buurt opgezocht, maar blijkbaar lag deze bij Seaworld waardoor we hier 's avonds niet meer terecht konden. Vervolgens nog even rondgelopen bij Point Orlando (soort van uitgaanscentrum), maar hier was verder niet veel te doen voor ons. De avond daarom maar afgesloten bij Mc Donalds met een hamburgertje ter vergelijking met thuis. We waren het er beide over eens dat ze hier veel vettiger waren dan bij ons. Kortom, niet voor herhaling vatbaar. Buiten was het na een regenbui voor de eerste keer deze vakantie lekker afgekoeld naar 'slechts' 25 graden. Nooit gedacht dat 25 graden zo koel kan aanvoelen....

Tegen 22.00 uur waren we terug op de hotelkamer om dit verslag op de website te zetten en nog wat te zappen. Daarna lekker naar bed om morgen klokslag 9.00 uur aan de poort van de Universal Studios te staan.

p.s. Ook nog een eervolle vermelding voor onze tankbeurt van gisteren. De prijs (omgerekend) voor 1 liter euro ongelood was maar liefst € 0,51....... Niet vreemd dus dat we soms het gevoel hebben dat we in een smart rijden tussen al die SUV's, pick-ups en andere mega auto's.

Website Sweet Tomatoes: http://www.souplantation.com/
Website Prime Outlet Center: http://www.primeoutlets.com/locations/orlando.aspx