milanenmira.reismee.nl

Dag 4

5 september 2010

We zijn officieel van onze jetlag af, want we gingen was om 10.00 uur. We besloten om bij een echte Amerikaanse diner een echt Amerikaans ontbijt te gaan eten. We wilden eigenlijk met de auto op zoek gaan naar een diner, maar eenmaal buiten besloten we om naar het naastgelegen 'Village Inn' te gaan. En we hadden geluk. Het was een echte diner met treinzitjes en dito aankleding. De ober Troy begon, toen hij begreep dat we uit Nederland kwamen, meteen te vertellen hoe goed hij het vond dat we de finale van het WK voetbal bereikt hadden. Leuk om te horen dat een 'niet Spaanse Amerikaan' hier iets van af wist en er zelfs een mening over had.

Milan koos voor 2 eieren, bacon, hashbrown (soort van rosti) en wentelteefjes met boter en siroop. Mira ging voor scrambled eggs, bacon, vers fruit en een aardbeien pannekoek (crepe). Het smaakte ons beiden uitstekend en de vriendelijke ober kon rekenen op een flinke fooi (zoals dat hoort in Amerika). We hadden verder geen plannen gemaakt en besloten ook vandaag er op uit te trekken met de auto. Eerst zuidelijk gereden naar Kissimmee, maar dit bleek verder niet bijzonder interessant te zijn. Na een korte stop bij een paar winkels bij een mall zijn we richting de west kust van Florida gereden die aan de Golf van Mexico ligt. We wilden eerst naar Tampa gaan, maar na een rondje door/langs het centrum met de auto bleek dat hier niet veel te doen was en uiteraard ook veel dicht was op zondag. Daarom maar doorgereden naar Clearwater Beach. Een strand dat (zo was ons bij het ontbijt door een oudere inwoner van Florida uitvoerig verteld) veel mooier was dan de oostkust. Het bleek echter gigantisch druk te zijn en ook in de afstand hadden we ons flink vergist. Alleen de heenreis was zo'n 150 km. Eenmaal aangekomen in Clearwater Beach begon het meteen hard te waaien en te donderen en bliksemen. Aangezien zandstralen geen vakantie bezigheid van ons is, hebben we van afstand maar een foto gemaakt (het zand was inderdaad heel wit) en toen het ook nog hard begon te regenen besloten we om maar terug te rijden naar Orlando. Helaas wilde ook de rest van de Clearwater bezoekers dit over de enige toegangsweg ,waardoor we over de eerste 30 kilometer al een uurtje deden. Na een lange rit waren we tegen 18.00 uur terug bij ons hotel en moe van 6 uur autorijden...

Omdat onze magen begonnen te knorren toch maar in de auto gestapt en op zoek gegaan naar een restaurant. Uiteindelijk zijn we beland bij Uno Chicago Grill (en dat in Orlando....). Het was gigantisch druk en groot met overal grote tv schermen met honkbal en nascar. Bij omliggende tafels leek veel mis te gaan met de bediening (eten te laat, of geen eten...), maar gelukkig ging bij ons alles goed. De steak sirloin van Mira en de steak spiezen van Milan smaakten prima en na een uurtje kwamen we wederom tonnetje rond naar buiten (het wordt tijd voor de pretparken om al het eten er af te lopen!). Al met al zeker geen super dag vandaag door de lange rit en de regen (terwijl de temperatuur net zo hoog blijft) maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Nu nog even het volgende reisverslagje maken, vuurwerk kijken (vanuit onze hotelkamer hebben we zicht op Seaworld waar in het kader van Laborday al 2 dagen vuurwerk is) en eventueel nog een filmpje op tv of de laptop kijken. Morgen maar even bijkomen en flink relaxen voordat we daarna eindelijk de pretparken gaan bezoeken.